Nazwa usługi: Pozwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej na terenie gminy Jabłonna
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Jabłonna
Biuro Spraw Obywatelskich
ulica Modlińska 152
05-110 Jabłonna
tel. 227677344


- w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Gminy Jabłonna, wejście A od parkingu, - pocztą na adres: Urzędu Gminy Jabłonna, ul. Modlińska 152, 05-110 Jabłonna, - wrzutnia korespondencyjna przy wejściu do Urzędu Gminy Jabłonna od strony ul.Modlińskiej (wejście C), - za pomocą platformy Cyfrowy Urząd https://cu.jablonna.pl/ - za pomocą skrzynki ePUAP: /i54qay16jn/SkrytkaESP

   
Wymagane dokumenty:
  • wniosek o wydanie pozwolenia na imprezę masową;
  • oryginał opinii Komendanta Powiatowej Policji;
  • oryginał opinii Komendanta Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej;
  • oryginał opinii Kierownika jednostki pomocy doraźnej (pogotowie ratunkowe);
  • oryginał opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
  • regulamin obiektu (terenu), wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej
  • program i regulamin imprezy masowej, wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej;
  • pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz służby informacyjnej;
  • warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy masowej;
  • polisę ubezpieczeniową - w przypadku imprezy, na który wstęp jest odpłatny (kwota gwarancyjna, zgodna z rozporządzeniem Ministra Finansów);
  • informację o osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w następującym zakresie: imię, nazwisko, numer PESEL (o ile został nadany), numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej;
  • graficzny plan obiektu lub terenu, zawierający: a) oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji, b) oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych, c) oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu, d) informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów, e) oznaczenie sektorów, na których podczas meczu piłki nożnej zostaną udostępnione miejsca stojące, jeżeli organizator zamierza udostępnić uczestnikom miejsca stojące, f) oznaczenie miejsca, gdzie będzie sprzedawany, podawany i spożywany alkohol do 3,5%;
   
Sposób załatwienia sprawy: Usługa umożliwia złożenie do wybranej Instytucji Publicznej wniosku o wydanie zgody na organizację imprezy masowej.
W celu przeprowadzenia imprezy masowej organizator, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia:
1) występuje do organu z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej,
zwraca się do właściwych miejscowo: komendanta powiatowego (rejonowego, miejskiego) Policji i komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, dysponenta zespołów ratownictwa medycznego i państwowego inspektora sanitarnego z wnioskiem o wydanie opinii o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach,
3) powiadamia właściwego miejscowo:
a) komendanta oddziału Straży Granicznej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej,
b) komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej.
   
Kogo dotyczy: Obywatele, Przedsiębiorcy i Administracja Publiczna
   
Opłaty:

- 82,00 zł - opłaty skarbowa od złożonego wniosku,
- 17,00 zł - opłata skarbowa od pełnomocnictwa
Nr konta Gminy Jabłonna: Bank Spółdzielczy w Legionowie Oddział w Jabłonnie
09 8013 1016 2002 0009 7014 0001

   
Czas załatwienia sprawy: do 30 dni
   
Tryb odwoławczy: Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie ul. Obozowa 57, za pośrednictwem Wójta Gminy jabłonna, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
   
Podstawa prawna: Ustawa
z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2171)
Ustawa
z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923)
   
Formularz elektroniczny:
   
Uwagi: 1. Wniosek o wydanie zezwolenia wraz z załącznikami powinien wpłynąć do Urzędu Gminy Jabłonna najpóźniej na 30 dni przed planowaną imprezą. Termin ten może zostać skrócony do 14 dni w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy potrzeba organizacji imprezy masowej wynika z przyczyn nagłych oraz jeżeli charakter imprezy masowej odpowiada przeznaczeniu obiektu określonemu w projekcie budowlanym tego obiektu. 2. Najpóźniej w tym samym terminie należy wystąpić o opinie do Komendanta Powiatowej Policji, Kierownika jednostki pomocy doraźnej (pogotowie ratunkowe), Komendanta Państwowej Powiatowej Straży Pożarnej oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego. Opinie muszą być dołączone do wniosku nie później niż na 14 dni przed planowaną imprezą masową. 3. Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej wydawane jest nie później niż na 7 dni przed planowaną imprezą. 4. Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej nie zwalnia organizatora od uzyskania zgody zarządzającego terenem lub obiektem na jej zorganizowanie. 5. Uzyskanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej nie zwalnia jej organizatora z obowiązku przestrzegania obowiązujących przepisów prawa, w tym dotyczących ochrony przed hałasem.