Nazwa usługi: Zgłoszenie do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Jabłonna
Wydział Oświaty, Sportu i Spraw Społecznych
ulica Modlińska 152
05-110 Jabłonna
tel. 22 76 77 333


- w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Gminy Jabłonna, wejście A od parkingu,
- pocztą na adres: Urzędu Gminy Jabłonna, ul. Modlińska 152, 05-110 Jabłonna,
- wrzutnia korespondencyjna przy wejściu do Urzędu Gminy Jabłonna od strony ul.Modlińskiej (wejście C),
- za pomocą platformy Cyfrowy Urząd https://cu.jablonna.pl/
- za pomocą skrzynki ePUAP: /i54qay16jn/SkrytkaESP

   
Wymagane dokumenty:
  • Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie
   
Sposób załatwienia sprawy: Przedsiębiorca lub rolnik, przed rozpoczęciem świadczenia turystom usług hotelarskich w obiekcie innym niż obiekt hotelarski, zobowiązany jest zgłosić obiekt niekategoryzowany, położony na terenie Gminy Jabłonna do ewidencji prowadzonej przez Wójta Gminy Jabłonna.
Obiektami niekategoryzowanymi są wszystkie obiekty świadczące usługi hotelarskie, np.: pokoje gościnne, apartamenty, wille, hostele, ośrodki wypoczynkowe, itp. (nie będące hotelami, motelami, pensjonatami, kempingami, domami wycieczkowymi). Za inne obiekty, w których mogą być świadczone usługi hotelarskie, uważa się także wynajmowane przez rolników pokoje i miejsca na ustawianie namiotów w prowadzonych przez nich gospodarstwach rolnych, jeżeli obiekty te spełniają minimalne wymagania co do wyposażenia.
Zgłaszany do ewidencji obiekt musi spełniać:
 wymagania budowlane, przeciwpożarowe i sanitarne;
 minimalne wymagania dotyczące wyposażenia i świadczonych usług, które znajdują się w załączniku nr 7 do rozporządzenia w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie.
Ewidencjonowanie obiektów świadczących usługi hotelarskie, nie będących obiektami hotelarskimi odbywa się na podstawie oświadczenia przedsiębiorcy, że zgłaszany obiekt spełnia wymogi budowlane, sanitarne i przeciwpożarowe, niezbędne do prowadzenia usług hotelarskich.
   
Kogo dotyczy:
   
Opłaty:

Nie podlega opłacie

   
Czas załatwienia sprawy: Wpis obiektu do ewidencji dokonywany jest w ciągu 7 dni od daty otrzymania wniosku. Informacja o rejestracji obiektu wraz z numerem karty ewidencyjnej wysyłana jest listem poleconym na adres do doręczeń podany we wniosku
   
Tryb odwoławczy: Nie dotyczy
   
Podstawa prawna: Ustawa
z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1944)
Rozporządzenie
Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz. U. z 2017 r. poz. 2166)
   
Formularz elektroniczny:
   
Uwagi: Osoby/podmioty prowadzące działalność gospodarczą podają: - nazwę rejestru (np. Krajowy Rejestr Sądowy, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) oraz numer wpisu, o ile taki posiadają, - numer NIP.